Co je třeba udělat, když dojde k pojistné události?
- Bezprostředně po vzniku škody
- Kdy zavolat policii?
- Co potřebujete k nahlášení škodní události?
- Jak probíhá likvidace pojistné události?
- Při likvidaci pojistné události mohou být vyžadovány tyto dokumenty:
Bezprostředně po vzniku škody
- Zmírnění škod: zajistěte, aby se škody nezvětšovaly (např. opravou poškozeného vodovodního potrubí, provizorní opravou střešní krytiny atd.).
- Zdokumentujte vzniklou škodu: připravte si fotodokumentaci všech poškozených věcí a celkový pohled na událost, která vedla ke škodě.
- Oznamte pojišťovně, že došlo ke škodní události.
- Vyčkejte s celkovou opravou poškozeného majetku nebo s odstraňováním zbytků poškozených věcí na pokyn pojišťovny.
Kdy zavolat policii?
Policie musí být přivolána vždy, když je v souvislosti s pojistnou událostí podezření na pokus nebo spáchání trestného činu.
Co potřebujete k nahlášení škodní události?
- Číslo pojistné smlouvy.
- Identifikační údaje pojištěného (jméno a příjmení / název společnosti, datum narození / číslo občanského průkazu).
- Datum a místo vzniku škodní události.
- Informace o příčině vzniku škody a rozsahu poškození.
- Číslo bankovního účtu pro zaslání pojistného plnění (pro urychlení výplaty pojistného plnění).
Na základě Vašeho oznámení je škodní událost zaevidována v informačním systému. Číslo škodní události obdržíte e-mailem nebo telefonicky po dokončení registrace.
Jak probíhá likvidace pojistné události?
- Oznámení pojistné události se provádí elektronicky, telefonicky nebo písemně poštou.
- Po nahlášení pojistné události je událost zaregistrována v našem systému a klientovi zašleme e-mailem nebo sdělíme telefonicky číslo pojistné události.
- Po registraci pojistné události je pojištěný/poškozený kontaktován likvidátorem pojistných událostí.
- V závislosti na typu a rozsahu škody je pojištěný kontaktován technikem, aby se dohodli na prohlídce škody nebo zašle informace s žádostí o dokumenty potřebné k vyřízení pojistné události. Pojistná událost může být vyřízena také kombinací výše uvedených postupů.
- Pokud máte možnost předložit pojistnou smlouvu v době prohlídky škody, je potřeba si ji připravit.
- Po předložení všech potřebných dokumentů likvidátor posoudí pojistnou událost a vypočítá výši škody.
- Klient je písemně informován o ukončení likvidace pojistné události a rovněž je informován o způsobu výplaty pojistného plnění (na účet).
V případě, že se v průběhu likvidace škodní události zjistí, že škodní událost nelze zlikvidovat a vyplatit pojistné plnění, pojišťovna písemně oznámí klientovi výsledek šetření škodní události a podá vysvětlení, proč není možné pojistnou událost ukončit a zaslat pojistné plnění.
Při likvidaci pojistné události mohou být vyžadovány tyto dokumenty:
- Doklady pro posouzení nároku na pojistné plnění (dodací list, kupní smlouva, doklad o zaplacení atd.)
- Účtenky za opravu
- Doklad o neopravitelnosti poškozené věci
- Znalecký posudek
Soubory ke stažení
Hlášení škodné události
.pdf 112 KB (platnosť od 01.02.2023)
Hlášení škodné události
.docx 54 KB (platnosť od 01.02.2023)