Co je třeba udělat, když dojde ke vzniku škodní události?
- Jsem pojištěný
 - Jsem poškozený
 - Co potřebuji k nahlášení pojistné události
 - Jak probíhá likvidace pojistné události?
 
Jsem pojištěný
- Informujte poškozeného, že máte uzavřeno pojištění odpovědnosti za škodu vůči třetím osobám. Pokud je to možné, zajistěte zachování původního stavu způsobené škody pro účely šetření pojistné události pojišťovnou a zajištění dostatečných důkazů k prokázání příčiny a rozsahu škody (např. fotodokumentace, zajištění svědků, atd...).
 - V případě nároků na náhradu škody na zdraví zajistěte co nejrychlejší pomoc.
 - Uveďte jméno a kontaktní údaje poškozeného.
 - Bez souhlasu pojišťovny neuznávejte plný ani částečný nárok poškozeného na náhradu škody, ani tuto škodu nenahrazujte.
 - Bez zbytečného odkladu nahlaste škodu pojišťovně.
 
Jsem poškozený
- Pokud je to možné, zajistěte zachování původního stavu způsobené škody pro účely šetření pojistné události pojišťovnou a zajistěte dostatečné důkazy k prokázání příčiny a rozsahu škody (např. fotodokumentaci, zajištění svědků atd...).
 - Zabraňte dalšímu rozšiřování škody (zajistěte, aby se škoda nezvětšovala).
 - Zjistěte, kdo je za škodu odpovědný, a bez zbytečného odkladu uplatněte náhradu od odpovědné strany. Nárok na náhradu škody nemůžete uplatit přímo u pojišťovny viníka. Pojišťovna viníka nemůže sdělovat údaje o pojistné smlouvě svého klienta.
 - Po oznámení pojistné události pojištěný obdrží e-mailem nebo telefonicky číslo pojistné události.
 - Pokud od pojištěného obdržíte údaje potřebné k nahlášení pojistné události PREMIUM Pojišťovně (číslo pojistné smlouvy, identifikační údaje pojištěného a další údaje potřebné k nahlášení pojistné události), můžete pojistnou událost nahlásit jako první. Toto oznámení je třeba provést pouze telefonicky nebo písemně.
 - Po oznámení poškozený obdrží poštou nebo telefonicky číslo pojistné události. Pojišťovna zahájí šetření škodní události a zároveň vyzve pojištěného k nahlášení škodné události. Pokud pojištěný pojistnou událost nenahlásí, nelze v likvidaci pojistné události pokračovat.
 
Co potřebuji k nahlášení pojistné události
- Datum, čas a místo škodní události.
 - Číslo pojistné smlouvy, ze které bude pojistné plnění vyplaceno.
 - Příčina škody (popis události).
 - Rozsah škody včetně odhadované výše škody.
 - Identifikační údaje pojištěného.
 - Identifikační údaje poškozeného.
 
Na základě Vašeho oznámení je škodní událost zaevidována v informačním systému. Číslo škodní události obdržíte e-mailem nebo telefonicky po dokončení registrace.
Jak probíhá likvidace pojistné události?
- Oznámení pojistné události se provádí elektronicky, telefonicky nebo písemně poštou.
 - Po nahlášení pojistné události je událost zaregistrována v našem systému a klientovi zašleme e-mailem nebo sdělíme telefonicky číslo pojistné události.
 - Po registraci pojistné události je pojištěný/poškozený kontaktován likvidátorem pojistných událostí.
 - V závislosti na typu a rozsahu škody je pojištěný kontaktován technikem, aby se dohodli na prohlídce škody nebo zašle informace s žádostí o dokumenty potřebné k vyřízení pojistné události. Pojistná událost může být vyřízena také kombinací výše uvedených postupů.
 - Pokud máte možnost předložit pojistnou smlouvu v době prohlídky škody, je potřeba si ji připravit.
 - Po předložení všech potřebných dokumentů likvidátor posoudí pojistnou událost a vypočítá výši škody.
 - Klient je písemně informován o ukončení likvidace pojistné události a rovněž je informován o způsobu výplaty pojistného plnění (na účet).
 
V případě, že se v průběhu likvidace škodní události zjistí, že škodní událost nelze zlikvidovat a vyplatit pojistné plnění, pojišťovna písemně oznámí klientovi výsledek šetření škodní události a podá vysvětlení, proč není možné pojistnou událost ukončit a zaslat pojistné plnění.
Soubory ke stažení
Hlášení škodné události – Odpovědnost
.pdf 209 KB (platnosť od 01.02.2023)
Hlášení škodné události – Odpovědnost
.docx 144 KB (platnosť od 01.02.2023)