Co je třeba udělat, když dojde ke vzniku škodní události?
- Jsem pojištěný
- Jsem poškozený
- Co potřebuji k nahlášení pojistné události
- Jak probíhá likvidace pojistné události?
Jsem pojištěný
- Informujte poškozeného, že máte uzavřeno pojištění odpovědnosti za škodu vůči třetím osobám. Pokud je to možné, zajistěte zachování původního stavu způsobené škody pro účely šetření pojistné události pojišťovnou a zajištění dostatečných důkazů k prokázání příčiny a rozsahu škody (např. fotodokumentace, zajištění svědků, atd...).
- V případě nároků na náhradu škody na zdraví zajistěte co nejrychlejší pomoc.
- Uveďte jméno a kontaktní údaje poškozeného.
- Bez souhlasu pojišťovny neuznávejte plný ani částečný nárok poškozeného na náhradu škody, ani tuto škodu nenahrazujte.
- Bez zbytečného odkladu nahlaste škodu pojišťovně.
Jsem poškozený
- Pokud je to možné, zajistěte zachování původního stavu způsobené škody pro účely šetření pojistné události pojišťovnou a zajistěte dostatečné důkazy k prokázání příčiny a rozsahu škody (např. fotodokumentaci, zajištění svědků atd...).
- Zabraňte dalšímu rozšiřování škody (zajistěte, aby se škoda nezvětšovala).
- Zjistěte, kdo je za škodu odpovědný, a bez zbytečného odkladu uplatněte náhradu od odpovědné strany. Nárok na náhradu škody nemůžete uplatit přímo u pojišťovny viníka. Pojišťovna viníka nemůže sdělovat údaje o pojistné smlouvě svého klienta.
- Po oznámení pojistné události pojištěný obdrží e-mailem nebo telefonicky číslo pojistné události.
- Pokud od pojištěného obdržíte údaje potřebné k nahlášení pojistné události PREMIUM Pojišťovně (číslo pojistné smlouvy, identifikační údaje pojištěného a další údaje potřebné k nahlášení pojistné události), můžete pojistnou událost nahlásit jako první. Toto oznámení je třeba provést pouze telefonicky nebo písemně.
- Po oznámení poškozený obdrží poštou nebo telefonicky číslo pojistné události. Pojišťovna zahájí šetření škodní události a zároveň vyzve pojištěného k nahlášení škodné události. Pokud pojištěný pojistnou událost nenahlásí, nelze v likvidaci pojistné události pokračovat.
Co potřebuji k nahlášení pojistné události
- Datum, čas a místo škodní události.
- Číslo pojistné smlouvy, ze které bude pojistné plnění vyplaceno.
- Příčina škody (popis události).
- Rozsah škody včetně odhadované výše škody.
- Identifikační údaje pojištěného.
- Identifikační údaje poškozeného.
Na základě Vašeho oznámení je škodní událost zaevidována v informačním systému. Číslo škodní události obdržíte e-mailem nebo telefonicky po dokončení registrace.
Jak probíhá likvidace pojistné události?
- Oznámení pojistné události se provádí elektronicky, telefonicky nebo písemně poštou.
- Po nahlášení pojistné události je událost zaregistrována v našem systému a klientovi zašleme e-mailem nebo sdělíme telefonicky číslo pojistné události.
- Po registraci pojistné události je pojištěný/poškozený kontaktován likvidátorem pojistných událostí.
- V závislosti na typu a rozsahu škody je pojištěný kontaktován technikem, aby se dohodli na prohlídce škody nebo zašle informace s žádostí o dokumenty potřebné k vyřízení pojistné události. Pojistná událost může být vyřízena také kombinací výše uvedených postupů.
- Pokud máte možnost předložit pojistnou smlouvu v době prohlídky škody, je potřeba si ji připravit.
- Po předložení všech potřebných dokumentů likvidátor posoudí pojistnou událost a vypočítá výši škody.
- Klient je písemně informován o ukončení likvidace pojistné události a rovněž je informován o způsobu výplaty pojistného plnění (na účet).
V případě, že se v průběhu likvidace škodní události zjistí, že škodní událost nelze zlikvidovat a vyplatit pojistné plnění, pojišťovna písemně oznámí klientovi výsledek šetření škodní události a podá vysvětlení, proč není možné pojistnou událost ukončit a zaslat pojistné plnění.
Soubory ke stažení
Hlášení škodné události
.pdf 112 KB (platnosť od 01.02.2023)
Hlášení škodné události
.docx 54 KB (platnosť od 01.02.2023)